Louis Vuitton Men Paris Fashion Week Primăvară-Vară 2016

This slideshow requires JavaScript.

 

“În loc să mă uit la o destinație, sezonul acesta am decis să privesc la călătoriile în jurul lumii,” declară Kim Jones, Directorul Artistic al diviziei Bărbați pentru Louis Vuitton. “În acest moment călătorul adună lucruri de peste tot de pe unde poposește și le face să devină ale sale. În această colecție folosim idei și tehnici adunate din Asia de Sud-Est, din Myanmar, Thailanda, Laos și Cambodgia. În același timp ne-am dorit să vedem cum aceste stiluri sunt răspândite atât de mult la nivel global; cum, de exemplu, îmbrăcămintea tradițională a tribului Lahu din Thailanda arată foarte mult ca echipamentul sportiv contemporan. Moda este un limbaj ce reflectă culturi și triburi diferite, din New York, Tokyo, Bangkok și Paris – iar Louis Vuitton este o parte din acest limbaj”

În noul sezon, colecția masculină Louis Vuitton este o celebrare a similarităților din stilurile globale mai mult decât a diferențelor dintre ele. Transpunând și transformând ținute trandiționale și contemporane ale tribului Lahu și a stilului de Ivy League american, colecția ocupă în mod ludic un loc în pantheonul limbajului global al modei.

Privind la felul în care oamenii se identifică într-o altă lume, de la a purta o jachetă umilă, suvenir de turist, până la a purta ținute atemporale, luxoase, colecția Louis Vuitton este asemenea unui remix extins de modă, purtând însă adânc împământate codurile tradiționale ale casei. Broderiile tradiționale, complicate și striate din Thailanda rezonează cu îmbrăcămintea sport și cu dungile personalizate ale monogramezi LV; siluetele portului național din sud-estul Asiei reflectă volumele supradimensionate ale topurilor de baseball americane sau a pantalonilor de alergare din mătase brodată. Noi forme de piele legată cu organza și cusături acoperite cu bandă rezonează luxuos cu piesele utilitare și rezistente la apă ale trecutului, fiind create de data aceasta într-o formă pe de-a-ntregul reversibilă.

Indigoul atemporal devine o culoare globală, unificatoare, fiind prezentă atât în jachetele de tip aviator, create din fâșii de piele Kobe vopsite manual și uscate la soare, dar și în denimul mixat cu mătase, în hainele parka cu imprimeu de camuflaj pictat parcă manual. Chiar și accesoriile din perle sunt tratate generos cu indigo în timp ce perla se formează în scoică.

Monograma Louis Vuitton, Epi și Taïga sunt elementele unificatoare ale colecției de încălțăminte și genți. O nouă pânză ultra-suplă face monograma mai lejeră și mai ușor de împachetat, lucru util în gențile utilitare de lux.  Pielea Epi texturată găsește noi forme în încălțăminte în acest sezon și în marochinăria mai tradițională, structurată, în timp ce Taïga este reintrodusă atât în încălțăminte cât și în marochinărie, aducând un nou strat de textură obiectelor din piele.

Show-ul a fost acompaniat de muzica producătorului Nile Rodgers. “Desigur că Nile este un erou personal,” a declarat Kim Jones. “A fost alegerea perfectă pentru acest sezon, fiind unul dintre cei care au depășit barierele prin colaborările cu diverși artiști din întrega lume. A luat influențe globale și le-a mixat împreună pentru un sunet complet nou – muzica lui Nile este o metaforă a întregii colecții.”