La ediția de anul acesta a Consumer Electronics Show, L’Oreal a lansat My UV Patch, primul senzor flexibil pentru piele conceput să monitorizeze expunerea la radiațiile UV și să ajute consumatorii să se educe cu privire la protecția solară. Noua tehnologie este lansată într-un moment în care expunerea solară a devenit una dintre cele mai mari probleme de sănătate, având în vedere că 90% dintre cancerele de piele non-melanom sunt asociate cu expunerea la radiații ultraviolete solare, pe lângă pigmentarea pielii și fotoîmbătrânire.
Pentru a răspunde preocupărilor legate de sănătate piele, brandul dermatologic lider al Grupului L’Oreal, La Roche Posay, introduce acest dispozitiv electronic flexibil, My UV Patch. Platurele este plasat pe o suprafață adezivă transparentă și, spre deosebire de dispozitivele rigide aflate acum pe piață, se întinde și aderă direct pe orice zonă a pielii pe care consumatorul dorește să o monitorizeze. Măsurând aproximativ 2,5 cm2 și cu o grosime de 50 micrometri – jumătate din grosimea unui fir mediu de păr – plasturele conține vopseluri fotosensibile care se mulează perfect pe nuanța pielii și își schimbă culoarea atunci când este expusă la radiații UV, indicând diverse niveluri de expunere solară.
Consumatorii vor putea să facă o poză a plasturelui și să o uploadeze în aplicația de mobil La Roche-Posay My UV Patch, ce analizează diferitele pătrate colorate și determină cantitatea de radiații UV pe care purtătorul a primit-o. Această aplicație va fi disponibilă atât pe sistemele Android, cât și pe iOS și încorporează tehnologie Near Field Communications (NFC) în procesul de scanare a plasturilor pentru Android. My UV Patch urmează să devină disponibil consumatorilor în cursul lunilor următoare.
“Tehnologiile interconectate au potențialul de a perturba complet modul în care monitorizăm expunerea pielii la diverși factori externi, inclusiv UV”, spune Guive Balooch, Vice Președinte Global al L’Oreal Technology Incubator. “Tehnologiile anterioare puteau spune utilizatorilor doar valoarea potențială a expunerii la soare pe care o primeau într-o oră, în timp ce aceștia purtau un dispozitiv rigid, inflexibil. Soluția noastră a a fost de a proiecta un senzor care este subțire, confortabil și practic, fără greutate semnificativă, astfel încât oamenii chiar să-și dorească să-l poarte. Suntem încântați să fim prima companie de frumusețe ce intră în domeniul electronicelor flexibile și să explorăm multele potențiale aplicații pentru această tehnologie, atât în cadrul industriei noastre, dar și dincolo de aceasta. ”
My UV Patch a fost dezvoltat de divizia Technology Incubator a L’Oreal SUA, o divizie de afaceri dedicată în întregime inovației tehnologice, alături de MC10, Inc, o companie lider a pieței de electronice flexibile ce folosește inovații de ultimă oră pentru a crea sisteme inteligente, flexibile, de asistență medicală biometrică. L’Oreal a lucrat de asemenea cu PHC pentru design-ul senzorului. Plasturele flexibil și ușor de aplicat unește cercetarea științifică extinsă a Grupului L’Oreal asupra pielii și expertiza în protecție UV cu capacitățile tehnologice puternice ale MC10 în detectarea fizică și recunoașterea tiparelor algoritmice pentru a măsura schimbările pielii în timp, dar și cu experiența de peste 20 de ani a PCH în dezvoltarea, fabricarea și livrarea produselor pentru larg consum.
“Cu My UV Patch, L’Oreal preia conducerea în dezvoltarea următoarei generații de tehnologii inteligente de îngrijire a pielii, cu susținerea unică a platformei electronice a MC10, adresându-se cu adevărat nevoilor consumatorilor.”, a declarat Scott Pomerantz, CEO al MC10. “Acest parteneriat cu L’Oreal marcheaăa o noua etapa extrem de interesantă pentru MC10 și accentuează intersectarea tehnologiei cu frumusețea și potențialul fără margini al dispozitivelor interconectate din piața de frumusețe. .”
“Împreuna cu medicii dermatologi La Roche-Posay ca mine, avem misiunea de încuraja comportamentul sigur în cazul expunerii la soare. “, a adăugat Herman Alysa, MD. “La Roche-Posay a comandat recent un studiu global în 23 de țări, vizând 19.000 de femei și bărbați și a găsit o carență uriașă în comportamentul consumatorului: chiar dacă 92% au fost conștienți de faptul că expunerea neprotejată la soare poate provoca probleme de sănătate, doar 26% dintre americani se protejează pe tot parcursul anului, indiferent de sezon. Cu noul My UV Patch, pentru prima dată, ne folosim de pârghia tehnologiei pentru a incita la o schimbare de comporament prin cunoașterea în timp real a riscurilor. ”