“Există noțiunea unei frumuseți expirate în acest sezon” spune Christopher Kane. “Despre cum frumusețea moartă și aruncată uneori arată mai bine decât atunci când era încă vie. Noțiunea de pierdut și regăsit ne-a venit acum ceva vreme și am început să colecționăm și să facem colaje cu aceste lucruri, idei și amintiri ale oamenilor, locuri și obiecte din diferite timpuri. Am fost mereu obsedat de oamenii singuratici și de imaginea unui outsider ce-și construiește propria lume prin strângerea constantă și transformarea diverselor lucruri într-un adevărat tezaur. Am vrut să emulăm această idee în colecție, să luăm lucruri improbabile și să le facem frumoase, să ne uităm la un outsider ce are propriile reguli și propriul stil – face ce își dorește și își definește propria frumusețe.”
Călătoria neconvențională și transformațională pentru fata Christopher Kane continuă și în acest sezon cu o colecție ce sărbătorește ideea de pierdut și regăsit. Trăgându-și inspirația din zona autobiografică, din imaginea outsider-ului și din ideea unui nou primitivism, rămășițele aruncate ale zonei glamour sunt acumulate și ridicate la un nou nivel de modă în colecție.
Răsturnând ideile monotone ale luxului, o nouă noțiune de prețios și eleganță este derivată din viața de zi cu zi, ridicată la un alt nivel de entuziasm, făcând din obișnuit ceva extraordinar. De la umila cutie de carton transformată în piele colorată în nuanța camel pentru haine și accesorii, de la bricolajul broderiilor și aplicațiilor, adunând dintre cele mai prețioase la cele numai demne de a fi aruncate – multe create cu ajutorul legendarului Lesage pentru prima dată – există un mix intenționat naiv de tehnici și texturi, talismane și gablonțuri, ce aproape că maschează grija complexă și măiestria din spatele hainelor și accesoriilor create pentru acest sezon.
Înțelesurile ascunze și haosul sunt combinate într-un proces oniric al conștinței – în sine oglindind ideea de pierdut și regăsit. Ideea de contrast și coexistență abundă, făcând uz de cercetarea investită în crearea colecției, dar și de o spontaneitate proaspătă și festivă. Fotografii time-lapse ale ciclului de înflorire – un proiect special de studio a cărui documentare a durat o săptămână – apare ca o nouă filă în accesoriile lenticulare dar și în print-urile florale create manual în studio pentru acest sezon. Mătasea de Chantilly este filțată și mixată cu materiale aspre pentru a produce un nou tip de material, luxuos în gloria sa intenționat apusă. Între timp, blana de nurcă este adusă la un rang de hiper-modern când este combinată cu materiale reflexive și dantelă electrifiată de cusături ce reflectă lumina.
În acest sezon vedem de altfel și introducerea unui nou logo Kane, unul intenționat ironic, creat în stilul englezei lui Shakespeare. Boneta de ploaie este și ea reinventată, cumva devenind mai luxuoasă, cu ajutorul pălărierului Stephen Jones, aflat la prima colaborare cu casa de design.
Per total, în noul sezon vedem un mix de amintiri din copilărie și o dorință de a avea lucruri mai importante în viață, mixate simultan cu prețiozitatea festivă a procesului de high fashion o dată ce acestea sunt obținute.