Pantone dezvăluie Culoarea Anului 2017: PANTONE 15-0343 Greenery
Pantone, companie din cadrul grupului X-Rite, autoritate globală în privința culorii și entitate care asigură standardele de culoare profesională în industria de design, a desemnat Pantone 15-0343 Greenery ca fiind culoarea anului 2017; un verde deschis și savuros ce amintește de primele zile de primăvară, când verdeața revine la viață, reînnoită. Imagine a frunzelor înmugurite și a aerului proaspăt, calitățile puternice ale acestei nuanțe reamintesc oamenilor să respire adânc, să se oxigeneze și să se învioreze.
Leatrice Eiseman, director executiv al Institutului Pantone, declară: „În timp ce Serenity și Rose Quartz, culorile Pantone ale anului 2016, au exprimat nevoia de armonie într-o lume haotică, în 2017 Greenery este cea care explodează pentru a ne oferi speranța după care tânjim cu toții într-un peisaj politic și social complex. Întrucât satisface dorința noastră tot mai puternică de întinerire, revitalizare și unitate, Greenery simbolizează reluarea legăturii cu natura, cu celălalt și cu scopul nostru mai înalt.”
Cu cât oamenii sunt mai adânciți în propriile lor realități moderne, cu atât este mai mare nevoia lor intimă de a se cufunda în frumusețea fizică și în unitatea intrinsecă a lumii naturale. Această schimbare se reflectă în viața de zi cu zi prin proliferarea la nivel global a tuturor lucrurilor verzi ce țin de planificare urbană, arhitectură, stil de viață, precum și de alegerile de design. Mereu la margine, Greenery este acum împinsă în față – este nuanța omniprezentă peste tot în lume.
Pantone 15-0343 Greenery, o culoare ce susține viața, este și emblema căutării personale a pasiunilor și vitalității. „Acest verde deschis înseamnă dorința noastră de exprimare, de explorare, experimentare și reinventare, degajând o stare de plutire. Prin caracterul său viu liniștitor și puternic, Greenery ne oferă siguranță de sine și îndrăzneala de a ne trăi viața așa cum ne dorim, într-o perioadă în care redefinim ceea ce înseamnă pentru noi succesul și fericirea”, a mai adăugat Eisman.
În spiritul reluării legăturii, explorării și sentimentului de apartenență, Pantone a creat un parteneriat cu Airbnb – un spațiu comunitar care asigură accesul la locuri de cazare și călătorii peste tot în lume – pentru a aduce Greenery la viață prin intermediul unei astfel de experiențe încă de la începutul anului 2017. Colaborarea, prima de acest fel, a fost inspirată de viziunea Pantone prin care comunitatea Greenery și Airbnb face legătura între călători și experiențe magice.
Inovație în culoare:
Chiar dacă adesea este asociată cu mediul și natura, Greenery este și firul care unește tehnologia și inovația, datorită asocierii sale cu îndrăzneala, forța și modernitatea. Multe aplicații noi, iconografii animate și start-up-uri inițial digitale exprimă această energie prin folosirea în logo-urile lor a acestei nuanțe intense și atractive de verde. Întrucât transmite ideea de progres și de spirit de pionierat, Greenery întruchipează esența antreprenoriatului aflat pe aceeași linie cu industria în care s-a născut.
Greenery în modă:
Greenery este o culoare neutră a naturii. Minunată armonie ce combină tonuri de albastru rece cu galben viu, această nuanță este un complement natural al unei palete largi. Asemenea spectrului de posibilități de petale și inflorescențe colorate care se îmbină cu verdele limpede al frunzelor, ierbii și copacilor, Greenery este o pată de culoare pentru accesorii și încălțăminte sau chiar un accent îndrăzneț al unui pattern. Proeminent în moda pentru bărbați și femei, după cum s-a văzut și în recentele colecții de la Kenzo, Michael Kors, Zac Posen și Cynthia Rowley, Greenery este prezent și la o serie de articole și imprimeuri ale hainelor pentru copii.
Greenery îmbină moda cu tehnologia, în calitatea sa de culoare dominantă a echipamentelor sportive.
Greenery în decorațiuni interioare și arhitectură:
Spațiile deschise în design-ul interior și exterior, precum și ferestrele de la podea până la tavan permit verdelui de afară să devină parte a fundalului și a ambianței unei încăperi. Cu Greenery aplicată pe pereți, în terrarium-uri, pe tapetele de inspirație botanică, în vopsele, la nivelul mobilierului și decorațiunilor spațiul devine relaxat și respirabil. Un perete sau o piesă de mobilier în nuanța Greenery este o pată de culoare, având în plus avantajul creării iluziei naturii la tine acasă.
Greenery aduce exteriorul în interior, această nuanță – asemenea vieții vegetale pe care o reprezintă – poate îmbunătăți stima de sine, poate reduce anxietatea și accentua conștientizarea mediului înconjurător.
Greenery în industria frumuseții:
Ca reprezentare supremă a îndrăznelii și vitalității, Greenery este purtată ca nuanță șic și dătătoare de încredere a părului, a buzelor și chiar și a unghiilor. Este și o bază pentru un aspect natural, machiajul cu nuanțe de verde provenind din tendințele de corectare a culorii tenului. Culoare complementară pentru nuanțele de roșu, Greenery atenuează înroșirea pielii.
Greenery în industria alimentară:
Stilul de viață holist și armonios este legat de puterea plantelor: Greenery, ca nuanță înviorătoare, predomină în ziua de azi în multe tendințe de alimentație sănătoasă, printre care ceaiul verde, algele și avocado, în vreme ce dezvoltarea agriculturii urbane și grădinile interioare pe verticală duc esența nuanței Greenery în locuri neașteptate. Pe masă, farfuriile și tăvile de această culoare sunt un fundal apetisant pentru mâncare – făcând preparatele să arate proaspete. Greenery se folosește adesea și în design-ul ospitalității și al industriei culinare pentru a transmite ideea de organic și sănătos.
Greenery în design grafic:
Datorită prevalenței verdelui în natură, se păstrează percepția de a fi inerent bun pentru tine și organic. Oamenii reacționează la nivel visceral la această nuanță, ceea ce face din atractiva Greenery nuanța ideală pentru multe aplicații de design grafic. Este valabil mai ales pentru ambalaje, unde vederea acestei culori transmite imediat un mesaj de prospețime.
Despre culoarea anului de la Pantone
Procesul de selecție pentru culoarea anului necesită o atenție deosebită și o analiză a tendințelor. În fiecare an, pentru a ajunge la o alegere, experții în culoare de la Institutul Pantone cercetează atent în întreaga lume, în căutarea de noi influențe în culoare. Asta poate să însemne industria de divertisment și de producție a filmelor, colecții itinerante de artă și artiști noi, modă, toate zonele de design, destinații populare de călătorie, precum și noi stiluri de viață, de joc, ținând seama și de condițiile socio-economice. Influențele se mai pot ivi și din noile tehnologii, materiale, texturi și efecte care au impact asupra culorii, din platformele de social media și chiar și din evenimentele sportive care captează atenția întregii lumi. De 17 ani, Culoarea Anului de la Pantone a influențat crearea de produse și deciziile de cumpărare, precum și ambalajele și design-ul grafic. Selecțiile anterioare au fost:
PANTONE 15-3919 Serenity și
PANTONE 13-1520 Rose Quartz (2016)
PANTONE 18-1438 Marsala (2015)
PANTONE 18-3224 Radiant Orchid (2014)
PANTONE 17-5641 Emerald (2013)
PANTONE 17-1463 Tangerine Tango (2012)
PANTONE 18-2120 Honeysuckle (2011)
PANTONE 15-5519 Turquoise (2010)
PANTONE 14-0848 Mimosa (2009)
PANTONE 18-3943 Blue Iris (2008)
PANTONE 19-1557 Chili Pepper (2007)
PANTONE 13-1106 Sand Dollar (2006)
PANTONE 15-5217 Blue Turquoise (2005)
PANTONE 17-1456 Tigerlily (2004)
PANTONE 14-4811 Aqua Sky (2003)
PANTONE 19-1664 True Red (2002)
PANTONE 17-2031 Fuchsia Rose (2001)
PANTONE 15-4020 Cerulean (2000)
Nuanța selectată să fie Culoarea Anului 2017 a fost aleasă din Sistemul de culori Pantone pentru Modă, Casă și Interior, cel mai folosit și mai cunoscut sistem de standarde de culoare pentru industria modei, industria textilă și pentru design-ul de interior.