O imagine locală care inspiră – Cristina Bâtlan
Am avut norocul să mă plimb mult, să întâlnesc oameni foarte diferiți și să cunosc femei care m-au inspirat prin puterea lor, felul unic de a răspândi energia și a de conduce.
Sensul în care un om inspiră este diferit pentru fiecare. Pe mină mă inspiră magnetismul, naturalețea, succesul măsurat nu prin bani ci prin drum, pentru că au ales să ignore cu totul ideea de piedică și au abordat parcursul ca pe o cursă cu obstacole din care rezultă atletele cu medalii olimpice.
Prin 2008, am cunoscut-o pe Farida Daoud Almadovar, vicepreședinta Lierac. Am fost invitată la un eveniment de lansare la Paris, am ajuns în locație, un restaurant pe malul Senei. Nu voi uita niciodată senzația. Am amintirea unui magnet, în mijlocul restaurantului, care polariza întreaga încăpere. Era cu spatele, nu știam cine este. M-am apropiat și atunci am recunoscut-o. Imediat mi-am explicat cum a reușit să strângă în lista de VIP ce foloseau Lierac jumătate din lista de actori de la Hollywood și din Europa.
Anul 2009 a fost anul Nuxe. Seminar internațional la Cannes, Carlton Cannes, hotelul artiștilor. Aliza Jabez este creatoarea brandului Nuxe. Petite, cu zvâc, Aliza a reușit într-o perioadă complicată în industria cosmetică. Lansat în 1990, Nuxe era 19 ani mai târziu o marcă de succes în Franța și în peste 30 de țări. Totul a pornit de la un singur produs, legendarul Huile Prodigieux. Două decenii mai târziu, Nuxe avea peste 45 de produse iar un ulei Nuxe se vindea în fiecare secundă în lume și totul cu o politică foarte strictă. Aliza m-a impresionat prin forța sa, cât a 5 bărbați la un loc.



Anul 2012, Paris, Pharmagora și Les Nouvelles Esthetiques. Am luat la cele două târguri foarte multe interviuri filmate unor creatori de brand. De foarte mică sunt pasionată de make-up. Prindeam fardurile mamei și îmi băgam degețelele în ele, stricând multe. Când am început să călătoresc, fardurile și parfumurile au fost principala sursă de cheltuială. Dany Sanz, creatoarea brandului Makeup Forever, este zeița machiajului. Fără îndrăzneala și riscul asumat de Dany Sanz nu ar fi existat multe tipuri de produse de machiaj. Mi-a povestit timp de o ora cum a apărut brandul. Lucrând pentru teatru, amestecuri aproape provenite din alchimie, realizate în bucătărie, pentru a obține rezultatele magice pe care le vedeau spectatorii. Produsele au evoluat, a început să producă și pentru alți make-up artiști din întreaga lume iar în 1999 brandul a fost cumpărat de LMVH. Nu există culoare, textură, finish imaginat să nu fi fost pre-imaginat de grupul creativ de la Make-up Forever. Dany Sanz este un artist, o vizionară determinată, un antreprenor de succes. Cine știe cum ar fi arătat lumea filmului sau a modei fără produsele ei.
Dar cele mai frumoase tot româncele noastre sunt – Cristina Bâtlan
O altă femeie pe care o admir, 100% autohtonă, este Cristina Bâtlan. Până să văd Arena Leilor nu atribuisem o față omului din spatele brandului. Este oarecum nefiresc pentru mine din două motive – este brandul meu favorit de pantofi și atunci când îmi place o marcă caut povestea.
De când m-am intersectat cu produsele Musette prima dată și până în prezent, de fiecare dată când îmi caut pantofi, prima dată caut la Musette și de cele mai multe ori acolo se și oprește căutarea. Am o pereche de pantofi cu toc înalt, talpă de plută, nuanțe de maro, crem și verde cu care am reușit performanța să stau aproape 24 ore, pe traseu Bucuresti-Zurich, 4 avioane schimbate, 3 aeroporturi, 2 trenuri.
Nu a existat partener extern care să vină în România să nu îl duc într-un magazin Musette. Asta trebuie să facem noi românii. Să ne susținem brandurile locale. Să susținem artizanatul, să îl promovăm cu fiecare ocazie și mai ales celor care ne vizitează țara.
Pe Cristina Bâtlan nu am cunoscut-o încă față în față. Mi-am dorit să o cunosc pentru că emană o energie care m-a cucerit. Surpriza a venit din Franța. Într-o zi, un prieten din lumea cosmeticelor, francez, întors de la Cosmoprof îmi scrie pe whatsapp: “Bună. Ce mai faci? Am fost la Bologna și am cunoscut-o pe Cristina Bâtlan. O cunoști? Trebuie să vă cunoașteți. Îți dau numărul ei?” Franța, Italia, România. Și am sunat. Am vorbit prima dată aproape 30 de minute. Energia aceea minunată care traversează sticla, se simte mult mai puternică la telefon. Tonusul este incredibil.
Mă simt extrem de mândră când văd că există magazine Musette în afara țării. Sper ca din străinii pe care i-am dus la cele din România să le recunoască acum. Mândria este și mai mare pentru că unui brand românesc îi este extrem de greu să se exporte. Cele care au reușit, reușesc în pofida faptului că sunt din România. Omul din spatele brandului, cu puterea lui și a echipei sunt victorioșii și visătorii care au făcut posibilă prezența dincolo de hotare. Nu puterea țării sau a conducătorilor săi. Am vizitat branduri românești la târgurile internaționale și am văzut cum organizează misiunea economică a României standurile demne de Cenușărese.
Cine este Cristina Bâtlan? Este mai mult decât creatoarea brandului Musette. Este un antrepronor de succes, un investitor care susține și energizează afacerile locale, dându-le forța necesară pentru a performa în cel mai bun cadru. Este o femeie foarte frumoasă, naturală, care lejer poate fi singura imagine feminină pentru promovarea propriului brand. Dacă îi urmărești contul de Instagram, ai senzația că există oameni a căror zi are mai mult de 24h. De la o vizită la birou, o descoperi apoi în timpul unui shooting, apoi la întâlnirile Chapters.ro, sala de sport, spa, aeroport. Am o singură întrebare pe care i-o adresez: câte perechi de pantofi cu toc s-au vândut din 1995 până în prezent?
Descoperiți colecția FLIP THE RULES pe Musette.ro. Îmi place foarte tare numele colecției, panelul de culori alese și bineînțeles, eticheta veșnică Musette, o garanție a calității, frumuseții și feminității. Mă gândesc la melodia lui Jack Savoretti, Breaking the Rules. Pentru că singura regulă în viață este să fii frumos, cu tot ceea ce înseamnă asta, din interior și exterior, pentru tine. Aceasta este regula mea și bineînteles, a femeilor pe care le admir.